2014.11.02. 17:38
Internetadó újratöltve
Most, hogy kissé, de nem teljesen, lehiggadtak a kedélyek az internetadó körül, egyet hátralépve nézzük meg a részleteket. Miért ne lehetne fizetni az internet forgalma után? Minden egyéb nagy szolgáltatás után forgalomarányosan fizetünk, áram, víz gáz stb. Ezek a napi élethez fontosabbak mint az internet, mégis ki kell köhögni a hónap végén a sárga csekk összegét, akár akarjuk akár nem, akkor is ha kisnyugdíjas teljes bevétele odamegy. Ő is tüntethetne, hogy életben akar maradni, de tudjuk ők nehezen mozdulnak ki Fidesz-székházat szétverni. Elképzelem, ahogy járókerettel ütik a vaskaput.
Na mindegy is, nézzük körül az adók körül. Egy modern államban három nagy adókör van: meg lehet adóztatni a jövedelmet, a vagyont és a forgalmat. A vagyonadó kis hazánkban politikai öngyilkosság lenne, ráadásul be sem lehetne hajtani. Mint ahogy 25 éve próbálkoznak a jövedelmet is megsarcolni a különböző kormányok, de kis hazánkban olyan szintre fejlesztették a jövedelem eltitkolást, hogy csak szerencsétlen munkavállalók egy része adózik. A többi meg tűnik a ködben. Az Orbán-kormány ezt látta meg helyesen, nem viaskodnak a szélmalommal. Marad a forgalom adóztatása, erre szolgál a 27%-os ÁFA, a sok kis adó, tranzakciós díj stb, közben pedig csökkentik a munkavállalók jövedelem-adóját, ha már a vállalkozók is kibújnak alóla. Ha változik a világ alkalmazkodni kell hozzá, főleg ha gazdaságról van szó. Ezt ismerték fel pl a 17-ik századi nyugati államok is, amikor ra már a hagyományos feudális jövedelemforrások elapadtak, és egyre inkább a polgárság által hajszolt kereskedelem hozta a pénzt. A merkantilizmus és a monetarizmus jegyében a "jó" uralkodók fogták és elkezdték leépíteni a felesleges jogi akadályokat a kereskedelem előtt, ugyanakkor jó nagy adókat tettek rá. És nem rinyálhatott senki, hogy jáájjj, hát én nem akarok fizetni, meg, hogy az adó akadályozza a kereskedelem terjedését. Akkor még volt annyi eszük, hogy belássák: az adó mindenki érdeke, mert nélküle nem működik az állam.
Visszatérve, a forgalom-alapú adóztatás egyik újabb része lett volna az internetadó. És bármennyire is nyavajognak, nem a felhasználók fizették volna, mivel tavaly a nagy netszolgáltatók 80 milliárdos hasznot teljesítettek Magyarországon, és az valahogy el is tűnt kis hazánkból. Ebből szeretett volna a kormány egy kicsit lecsípni és az ország érdekében itthon tartani. De hát ezt megakadályozták meg balos liberálisék, ezúton mondjunk nekik köszönetet, az a pénz jobb helyen van a németeknél mint itthon, még a kormány azt is ellopta volna.
De meg kell mondjam az eredeti mértékű, forgalom-alapú netadót én sem támogatom.
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
semmiextra 2014.11.02. 20:12:34
Hosszban mert ez egy olyan jószág, amely mennyiségre végtelen. Az egyetlen tényleges korlát a sáv szélesség. (Ezért is vannak ez alapján meghatározva az árak.) Minden forgalom alapú adó iszonyatosan piac torzító. (Ez volt a szakmai érvelés)
Minek azt adóztatni amit mindenki más terjeszteni akár mert marha sok pozitív hatása van a társadalomra és a gazdaságra?
meggyes alfonz 2014.11.02. 20:15:43
Mo jobban teljesít, mi???? Tessék rendesen kormányozni, normális adókat kivetni és hagyják békén a vállalkozásokat, hogy azok végre tehessék a dolgukat.
Mindenki profitért dolgozik. Hagyjuk már békén az internet szolgáltatókat! Van fogalmad arról mennyi pénzt kell beletenniük ahhoz, hogy szolgáltatni tudjanak????
EGYIKRESEM 2014.11.02. 20:21:33
A rendszerváltás után a nyugathoz képest a lemaradásunk évtizedekben volt mérhető, ami mondjuk még az ezredfordulón is 5-6 év volt.
A netnek köszönhetően ma már teljesen egyenértékűen jutok hozzá minden infóhoz, és rendelhetek meg a legmodernebb cuccokból.
Ehhez az kell, hogy KORLÁTLAN mennyiségben netezhessek, ne kelljen figyelnem egy számlálót a szemem sarkából.
na4 2014.11.02. 20:21:55
Haloperidol 2014.11.02. 20:22:35
Magyaro. igy is a vilag legjobban adoztato allamai koze tartozik, nem veletlen, hogy ilyen szarul allunk gazdasagilag, nem veletlen, hogy ennyi a fekete melo, nem veletlen, hogy kormanyzati tamogatassal egesz iparag alapul az adocsaasra.
Kivezetni kellene adokat, nem ujakat kitalalni.
lavór 2014.11.02. 20:23:00
Broad 2014.11.02. 20:25:06
Tyreo 2014.11.02. 20:27:28
ugyan is a net tartalmát nem a UPC adja..
feketeesfeher 2014.11.02. 20:27:49
-az évi 80 milliárd az a telecomcégek teljes nyeresége, nem az internetes üzletágé.
-Az generált forgalmat nem az állam állítja elő, nem a szolgáltató, hanem egy harmadik fél. Többek közt maga az adófizetésre kötelezett felhasználó. A víz, gáz áram példa már csak ezért sem jó.
- Jelen pillanatban egy internetelőfizetés díjának nagyjából a 60%-a közvetett vagy közvetlen adó. A szolgáltató különadóként közműadót is fizet az általa üzemeltetett kábelek minden métere után.
-a kormány nem az ország érdekében akar lecsípni a haszonból, hanem saját partikuláris érdekei miatt. Az országnak semmi haszna nem lett volna az internetadóból.
fesztiválozó · http://legyenrend.blog.hu 2014.11.02. 20:34:01
Az pedig, hogy szerinted azért, mert nem tudja behajtani az aktuális kormány - jobban mondva a NAV - az szja-t rendesen, inkább más adónemet kell erőltetni, irtó nagy baromságnak tartom.
A vagyonadó amúgy jó ötlet, és nyilván ki lehetne találni olyan formáját is, ami nem politikai "öngyilkosság".
Az az állításod pedig, hogy az adót nem a fogyasztók fizették volna, csak a kormányzat szemfényvesztése, amit értelmes, közgazdaságban kicsit is jártas ember nem vesz be.
McKinney 2014.11.02. 20:35:16
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.11.02. 20:37:08
És ha lesz szappan adó, akkor már a szappant is ott fogom megvenni.
Eljön az idő, amikor majd ott is maradok.
EGYIKRESEM 2014.11.02. 20:38:11
Én egy épeszű vagyonadó miatt a fülem botját nem mozditanám, mert azt jogosnak tartanám, HA nem lenne eszetlen költekezés az állami oldalon, azaz nem érezném úgy, hogy egy feneketlen kútba megy az összeg.
Bogyó 2 2014.11.02. 20:39:19
Másik dolog. Persze, a csúnya nyugati cégek elviszik a profitot, gondolom a Mol otthagyja a románoknak, meg a horvátoknak. De mindegy, egyrészt tudomásul kellene venni, hogy ha az Unióban vagyunk, akkor ilyen is van, ha az uniós támogatásokat meg szeretjük felvenni, meg ha lehet mi is terjeszkedni. A németek se szociális alapon ruháznak be nyilvánvaló. lecsípünk a profitjukból, oké, de ha ez végsősoron a lakosságot sújtja, visszaveti a netezést, akkor ez többet árt mint amennyit használ a lecsípés.
Harmadik dolog, nagyon is vannak magyar tulajdonú netszolgáltatók is. A mi környékünkön vagy 10-20 településen az emberek többsége ilyen cégnél nézi a tv-t, használ netet vagy esetleg vezetékes telefont.
Szóval, szép dolog a kormányt ismét a javunkat akaró hős szabadságharcos szerepébe láttatni, de már nem nagyon vesszük be, a valóság bonyolultabb.
Kényszerbagoly · http://kenyszerbagoly.blog.hu/ 2014.11.02. 20:40:20
kenyszerbagoly.blog.hu/2014/10/28/_78727
2014.11.02. 20:40:59
De elég lenne sittre vágni a NAV vezetőit (osztályvezetőtől felfele) és a helyükre becsületes embereket ültetni. Máris nem a zembereken kellene behajtani azt, amit a bűnözők lenyúlnak.
@Tyreo: Megelőztél.
Az Internet ingyen van. A szolgáltatónak azért fizetünk, mert az eszközeit használjuk az internet eléréséhez.
Szerintem kis hazánkban a hülyeséget kellene megadóztatni. A világ leggazdagabb országa lennénk.
Bogyó 2 2014.11.02. 20:47:37
Másik dolog meg az, hogy talán meg kellene próbálni a feketegazdaság kifehérítését. nyilván nem lehet teljesen, de mégis vannak helyek, ahol ez jobban megy, s biztos, hogy nemcsak azért, mert ott rendesebbek az emberek.
Bambano 2014.11.02. 20:50:52
mutass már nekem legalább egy gáz/víz/villany szolgáltatót, ahol a szolgáltató fizet az ügyfél fogyasztása után az államnak!
Rakéta08 2014.11.02. 20:50:58
szabodenesnk · http://szabodenesnk.hu 2014.11.02. 20:53:13
Gino 2014.11.02. 20:55:33
1. A gázszámlán, villanyszámlán díjat fizetsz nem adót.
2. a villamos energia kb 50 Ft/kWh körül van ezért egy 11 Wattos energiatakarékos izzó kb 90 órán át világít. házi feladat: Hány film letöltésével csorogna át ekkora energia a WiFi-den keresztül?
3. Egy DVD-t elküldesz a haverodnak a szomszédos városba. Mennyi a postadíj, és ki fizet érte? Ugyanezt a neten akarod átküldeni, akkor viktoradóban mérve ennél a postánál már mindketten kicsengetitek a havi max 700Ft-ot hős vezérünknek... De miért is?
4. Vezessük be, hogy a könyvek ára mától az elolvasások mennyiségét figyelembe véve legyen adóztatva.
5. Szerinted mit veszel a netszolgáltatódtól?
ülj le egyes!
conchita wurst 2014.11.02. 20:58:04
ott a 2/3, legyen karcsúsítás is!
egysmás 2014.11.02. 21:00:31
Mint a napelemnél az árammal.
:D
conchita wurst 2014.11.02. 21:01:08
mert jelenleg a szlovák, osztrák, román határnál nagy a bevásárlóturizmus
mindenki magyarországon vesz mindent
conchita wurst 2014.11.02. 21:02:34
jó sokan megnézték aztán 2/3ot kapott a fidesz, a nézdmegaszámládatos banda meg 10%-ot.
2014.11.02. 21:03:23
Mást nem tudok elképzelni, mert olyan maszlagokat írsz, hogy az hihetetlen.
Recs Kázmér 2014.11.02. 21:04:01
netnepper 2014.11.02. 21:07:34
Azért, hogy ezt a xarblogot látogatottság hiányában be kelljen zárni.
Nincs net, nincs blog se. Ilyen egyszerű.
A hülye blogger pedig végre elmenne árkot tisztítani, vagy aszfaltozni a közgéphez.
Ha már annyira törleszkedni akar...
Ad Dio 2014.11.02. 21:09:11
Aham... és persze ott volt az az aprócska kis mellékzönge, hogy a királynak ott volt a hadserege ha néhány abszolutnagyonhülye mégsem látta volna be...
A netadó nem azért hülyeség, mert korlátoz, vagy sarcol, vagy ellehetetlenít. Ez baromság. Azért hülyeség, mert politikai öngyilkosság: egy szimbólumot támad meg. Ezért nem adóztatják sehol a világon. Majd ha az USA meg No meglépi ezt, be lehet állni harmadiknak :-)... esetleg...
zdanee 2014.11.02. 21:11:37
Amúgy te ki a faszom vagy? Most látom, hogy csak másolod más blogok designját, egy pillanatig azt hittem, valami értelmeset olvasok.
DArchAngel 2014.11.02. 21:20:12
444.hu/2014/11/01/az-illiberalis-demokracia-ahol-eppen-felszamoljak-a-szabad-internetet/ )
A bér rettegők után szabadon. Semmi sem változott...
colonel Tigh 2014.11.02. 21:24:13
BiG74 Bodri 2014.11.02. 21:26:14
Gratulálok a NER -nek, hogy csak zombiland polgárait veszik be tevékenységükbe.
conchita wurst 2014.11.02. 21:30:40
egyszerre 40 full hd film live streamelésére pl. nem jó, de ettől nem lesz okosabb/szorgosabb a nép.
használható mobilnet viszont jó lenne európában is
hosaka 2014.11.02. 21:33:00
A lottó nyerőszámok 5 bájton kényelmesen elférnek. Ez nagytudású Orbán úrnak mennyitisér? A biblia teljes szövege pár mega. Pár forint. Tudsz még követni? Ugyanez kétrészes hígtrágya zsékat XVID verzióban (ószövetségi speciális 3d effektek kispórólásával) legyen mondjuk 1.5 GB. Orbán úrnak kezdhet csillogni a szeme, csak torrentezzük le és seedeljünk bátran, nehogy összecsoffadjon a nehéz munkával hájgömbbé varázsolt teste. De az igazi sztár egy háromrészes Mátrix, ennek értéke (a hazug logika szerint, amit itt tesztelgetsz a postoddal) forintban messze meghaladja a szerencsétlen bibliáét, mégha annak képekkel gazdagon illusztrált PDF verzióját is nevezzük be a játékba. Hogy jön ez az egész pl. a vízhez? Sehogy. Semmi köze az adatforgalom mértékének a tényleges értékekhez, emberi erőfeszítésekhez, ami az előállításukhoz vagy a befogadásukhoz szükséges. Az információ nagy része redundáns. Az emberi elme így működik. Az emberi elme így működik. Ismétléssel. Akinek ez nem tetszik (a híg adatfolyam), annak ott a RAR, 7Z. Ja, az már károsítja a "nemzetet" (mármint az Orbánvédő ál-logika szerint).
És mielőtt beszól valaki, hogy akkor legyen ez az egész valamiféle "giccsadó", addózzon a hülyéje, aki végignézi újra a lopott Titanic filmet, szeretném figyelmeztetni, hogy a dolog fordítva sem fog bejönni: pölö az emberi génkészlet (keress rá: Human Genom Project, you know) nem kispályás adatmennyiség. Orbán úr elélvezne két hízás között. Mégsem nevezhetjük közepes Fidesz-csúsztatással sem giccsesnek. Talán a kezdődő agydaganatodat egy ilyen DNS (nem a name server) adatbázis felhasználásával még időben ki lehetne szúrni. Szal, van olyan, hogy a sok giga 5 bájtot győz.
Csak egy amatőr kretén zápult agyában van kapcsolat az adatmennyiség és a "jogos" adója közt. Nem jogos. És nem is ez a cél. Gyáva, beszari (na, ez is redundáns volt, de legalább biztos hogy így megérted) lopógépek próbálkozása a magyarországi netkultúra lefosására, tönkretételére, mert a "tévé" elkurvulása ide már édeskevés. Orbán úr kicsit (nagyon) lassú felfogású, ha csak most sikított fel arra, hogy van net. Van net. Meg lesz is. Orbán úr az, aki távozik. Nem csak az épelméjűek sorából. Nem alkalmas a magyarok vezetésére. Rossz példát mutat és terjeszt (számolni sem tud, ha jól hallottam -- vagy minek is a kétharmada, amire annyira büszke?)
komplikato 2014.11.02. 21:33:53
Ööö 15 milliárdos a teljes piac, akkor ezt így hogy? Vagy ez is olyan unortodox kamu adat mint az, hogy a bankok nyerseségesek? Lásd OTP, akinek már akkora a vesztessége, hogy külön törvényben kapna most adókedvezményt ...
Másrészt a cikkből egyértelműen lejön, hogy nem csak a kormány "szakértőinek" esett ki elmúlt 20 év technológiai fejlődése.
Manarola (törölt) 2014.11.02. 21:36:51
És már megint a magyar emberek irigységére apellálnak, hogy: "nézd má' 80 milliárdot visznek ki az urszágbú." A fideszesek meg ennyit tettek eddig zsebre. Melyik a jobb? Egy kapitalista multi azért jön, hogy keressen vele, nem jótékonysági intézmény. Miatta van mobilhálózat, mobilinternet, meg még kurva sok minden. Az elkefélt rendszerváltás miatt, nélkülük most ücsöröghetnénk a sötétben, a füstadót várva.
Á, f@szom, hagyom az egészet a f@szba...
Rónarider 2014.11.02. 21:43:11
Mondjuk így már nem kell, veszem a legalja netet az 2500Ft, erre is 700 Ft jön, az 28%.
Az meg már elvből nem kell.
Mert a 23% is sok áfán és mindenen felül, a 28% meg még több.
Ja és hogy nem hárítják át ha lesz?
És hogyan akadályozza meg ezt bárki, a készreállási díj, meg alapdíj és hőösszeg-százalék, meg egyéb ilyen mondvacsinált, de állandó tételek a közüzemi számlákon azok mik, beszedett lóvé semmiért nem? Itt legfeljebb más duma lesz mellé írva, mikrohullámú légellenállási díj, vagy aszinkron dsl szinkronmentesítési díj, vagy utp-kábelcsatlakozási díj, esetleg optikai lézerharcfelár.
Shopping 2014.11.02. 21:49:33
Persze nem fogják áthárítani, csak január 1.-vel, minden csomag árát egységesen megemelik 700 forinttal. Azt szabad nem?
Te igen hülye
conchita wurst 2014.11.02. 21:49:33
conchita wurst 2014.11.02. 21:51:21
Konkrétan eddig egyik szektoradót se a lakosság fizette meg, hanem a lakosság kapta meg SZJA csökkentésként, ez az újabb 2/3 fő oka.
A netadó meg faszság.
Sandor Akarki 2014.11.02. 21:51:54
neoteny · http://word.blog.hu 2014.11.02. 21:53:41
Fogadjunk hogy van egy céged amelyik már kifejlesztette a lyukakra szerelendő piezoelektromos mérőeszközt amelyik a dugásszámot mérné, WiFin eljuttaná az adatokat a szerveretekre ami aztán kiszámlázná az adót a delikvenseknek. Ezért tolod te itt a dugás-adó gondolatát.
Recs Kázmér 2014.11.02. 22:03:19
Elég a szabadalom, mert a forgalomarányos dugásadóztatáshoz csak hitelesített számlálót fogad el a NAV. Úgyhogy nem lehet majd megkerülni a licenszdíj fizetést
nemjogasz 2014.11.02. 22:05:17
Na akkor csak hogy tisztán lássunk:
vízért, gázért, villanyért azért fizetsz forgalomarányosan, mert bárminő meglepő is, de a víznek, gáznak, villanynak van előállítási koltsége, azaz ezeknek onmagukban is van fizikai mértékegységgel kifejezhető egységáruk, értékük.
Ezzel ellentétben az adatnak nincs onálló értéke. Az internetszolgáltatónak kizárólag az adatok szállításának LEHETŐSÉGÉÉRT fizet az ügyfél. Ugyanis a szerződés arról szól, hogy a szolgáltató biztosít az ügyfélnek egy általa használható bizonyos maximális sávszélességet (gyk: adatátviteli sebességet), amit ha éppen a korülmények lehetővé teszik, akkor az ügyfél felhasználhat adatok forgalmazására, és biztosít egy garantált sávszélességet is, amit bármikor biztosít az ügyfélnek.
Azaz a szolgáltató bevétele, és így az adóztatási alapja teljesen független a forgalomtól, mivel nem a forgalmat adja el, hanem a sávszélességet.
Rónarider 2014.11.02. 22:12:06
Na akkora marhaságot is rég hallottam, ki is röhögtem.
neoteny · http://word.blog.hu 2014.11.02. 22:15:48
Nah, ha valaki más előjön egy különböző technológiával (mondjuk Hall-effektuson alapulóval), akkor a szabadalmadat felfűzheted. Csak a vertikálisan integrált, kulcsrakész rendszer tudja biztosítani a tuti bevételt. No meg a megfelelő NAV-os vezetők Nokiás-dobozokkal történő ellátása.
Vaas 2014.11.02. 22:18:24
Pl. ha nagyobb méretű fileokat tárolsz felhőben akkor a gigabites sávszél is elfér bőven, de ugyanez igaz akkor is ha VPN-t üzemeltetsz.
Ezen felül rengeteg speciális terület van ahol hatalmas adatmennyiséget mozgatnak. Pl. tudtommal a csillagászok a mai napig merevlemezekkel megpakolt hátizsákkal utazgatnak.
colonel Tigh 2014.11.02. 22:22:59
conchita wurst 2014.11.02. 22:26:22
....amitől az emberek sokkal okosabbak és termelékenyebbek tudnak lenni, vagy akár csak igényesebben szórakozhatnak?
Nick Ez a név jelenik meg a blogokban, kommentekbe 2014.11.02. 22:26:54
Melee 2014.11.02. 22:28:17
Így kezdődik az iromány:
"Miért ne lehetne fizetni az internet forgalma után? Minden egyéb nagy szolgáltatás után forgalomarányosan fizetünk, áram, víz gáz stb."
Majd így végződik:
"De meg kell mondjam az eredeti mértékű, forgalom-alapú netadót én sem támogatom."
Szóval a cikkírónak ugyanarról a dologról ellentétes a véleménye a szűk egy oldalnyi iromány elején és végén. Persze közben is ugyanilyen következetlen, és akkurátusan osztja a hülyeséget.
conchita wurst 2014.11.02. 22:29:04
de 'ingyér' van
conchita wurst 2014.11.02. 22:32:15
1.ellopták a dachaui koncentrációs tábor kapuját
2.lapáttal verték szét egy ember fejét vácon, egy másik hátába meg fejszét basztak bele
ez smafu? ezt mind nem tudnám ha nem lenne qrvagyors netem. vagy csak akkor tudnám meg amikor már nem aktuális.
bigmax 2014.11.02. 22:34:25
usb2.0 2014.11.02. 22:40:16
Csak zárójelben megjegyezném.
Fizetünk.
Legalább is én fizetek.
Minden hónapban kapok számlát.
Ami tartalmazza az áfát, meg a tranzakciós adót is.
Szóval fizetek egy szolgáltatásért és kétszer adózok.
Kérjél szépen bocsánatot !
Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2014.11.02. 22:46:07
Plusz ha az internet felől indítanak UDP flood vagy bármilyen mes dos, ddos támadást az IP-d irányába, akkor inged-gatyád kifizetheted adóra...
Ezek a problémák nem jelentkeznek a telefonálásnál, hiszen ott a fogadott hívás ingyenes. A vízből is te döntöd el, mennyit használsz.
Az internet forgalom-alapú adóztatása olyan lenne, mint ha az után kellene adót fizetni, hogy a postaládádba hány papírt dobnak be.
hosaka 2014.11.02. 22:50:12
@Rónarider: én is itt csapkodom a térdem. elhiszed? Ne hidd. Vicc volt. Nem tudom melyik verzióról maradtam le. Én még ott tartok, hogy Orbán úr lehugyozta a saját lábát. Most meg ahelyett hogy tanulna a szél ellen lengetett pöcs következményeiből, elővette a másik faxát és csinálná tovább. Meg kell szakadni. Szúr az oldalam.
Komolyan, úgy izgulok már, gyere dajcstomi, konzultáljunk, kérdezz bátran. De csak ha 140 fölött van az iQ-d és mellette torzultabb a személyiséged mint a ... mindegy.Mindenképpen érdemes valami vicceset "ráreagálni", annyira komoly Fidesz-érvrendszer van itt kialakulóban, hogy beszarás. Sőt, van egyáltalán miről "konzultálni"? Jé, nem is netadó a neve, mert ez valójában a ... a faszomadó kiterjesztése, és és és ... paudicsbélaadó, ez lesz a neve. Mindjárt más.
saccha 2014.11.02. 22:52:01
Recs Kázmér 2014.11.02. 22:52:03
Akkor egyszerű a megoldás: le kell védeni a muffot és a lompost alapszabadalommal, a kettő összeadását kiegészítő szabadalommal, és az indukciós/piezoelektromos és egyéb forgalomszámláló berendezéssel felszerelt "szerszámokat" kiválasztási szabadalommal. A dugás forgalomarányos megadóztatását elrendelő paragrafusba pedig be kell venni, hogy az összeg nálam fizetendő.
Vannak, akiknek a muffjára még vállalnám is a számláló felszerelését
bearman 2014.11.02. 23:00:40
Hurka Kolbász 2014.11.02. 23:04:24
És erre az a megoldás hogy az is adózzon megint, aki amúgy már adózott? Te orbánszopó vagy?
hosaka 2014.11.02. 23:04:55
Nagyon bonyolultan vezettem le pontosan ugyanezt korábban. Nyilván nem lehet az adózás "intézményét" tökéletesen "igazságossá" varázsolni. De a törekvésnek legalább nyomokban látszania kellene. Amit Orbán úr művelt, az nettó barbárság. Mármint az ötletéből ki lehet még hozni, az primitív, undort keltő és méltatlan minden ma élő emberhez. Kétezer évvel ezelőtt élthez is, megjegyzem.
Ne védjétek. Nincs mit. Egy univerzálisan kártékony, kontár ötlet. El kell pusztítani. Még jó hogy nincs tizenkét igeidőnk. Itt ragoznák az összes változatban a Fidesz-agylágyulást.
Hurka Kolbász 2014.11.02. 23:06:50
Akkor még nem lopták el a lovettát hazaáruló cigányvajdák és a mutyista tolvaj sleppjük. Most joggal mondja az ember: ezeknek fizessek? Faszt!
neoteny · http://word.blog.hu 2014.11.02. 23:06:54
"elrendelő paragrafusba pedig be kell venni, hogy az összeg nálam fizetendő"
Ennyi elég -- de ez is mutatja hogy minden jó üzlethez tőkére van szükség. A NAV-os vezetők (le)fizetése megoldható bevételekből: míg a törvényhozók megvásárlásához egyszeri és előzetes befektetés szükségeltetik (nem lehetnek biztosak abban hogy a megfelelő törvény meghozatala után megkapják a nekik járót, vagy akár hogy később pozícióban lesznek hogy érvényesítsék követeléseiket).
Hurka Kolbász 2014.11.02. 23:08:50
Jahogy te ennyire hülye vagy... Akkor minek próbál érvelni neked az ember? Láttál már olyan céget amelyiknek növekszik a kiadása és közben nem igazítja hozzá a bevételeit? Álomvilágban élsz-e? Mennyit fizetnek a seggnyalásért a kommunista tartótisztjeid?
conchita wurst 2014.11.02. 23:11:24
pl. a bankok és a szektoradókat fizető vállalkozások?
Hurka Kolbász 2014.11.02. 23:12:25
És ezzel vissza is jött volna a 15 évvel ezelőtti világ: a korlátos net társadalma. Miután végre sikerült eltörölni... Letöltesz egy blúréj filmet, az 50 gigán kb. 7 rongy csak a tarha. És ez csak 1 film, havonta hányat fogsz letölteni egy 120-as nettel? És ezt majd mind fizeti helyetted a szolgáltató, a 10 rongyos havidíjadból? Ki pótolja ki a különbözetet, orbánviktor?
Hurka Kolbász 2014.11.02. 23:14:48
Igen? Mutassál már nekem 1 bankot, amelyik a tulajok saját pénzéből fizette az extratarhát, és nem az én betétemre adott kamatokból! 9-10% helyett most úgy 0%-ot kapok ha ott tartom a pénzem, baszod! Én fizetem az ingyenélő tolvajok (fidesz) helyett.
fda 2014.11.02. 23:16:17
Adót persze mindenért, az internetért például közvetlenül 27%-ot, és akkor még nem beszéltünk arról, hogy a szolgáltatót illető nettó rész hány százaléka vándorol szintén valamilyen adó formájában az államhoz (amikor például a szolgáltató kifizeti a munkavállalója közterheit, vagy a nyereségadót, vagy a társasági adót, vagy a kommunális adót, vagy a kamarai tagsági hozzájárulást, stb.)
Ezenkívül az áram és vízfogyasztásodat hasznos csökkenteni, mert környezeti kárt teszel vele, de jelen tapasztalataink szerint az internet terjedése jó a társadalomnak, széles körben elfogadott nézet, hogy a további terjedését érdemes támogatni. Na ekkor néz ki hülyén, ha egy használatarányos adóval igyekszem a használatát lejjebb szorítani. Erre semmi érv nincs.
Egyébként annak a nagyokosnak aki ezt kitalálta, elképzelése se volt arról hogy mennyi egy gigabájt mert akkor nem álmodott volna mellé egy ennyire nyilvánvalóan torz számot.
Az is egy jó kérdés, hogy honnan a fenéből tudják, hogy az egyes szolgáltatók mekkora adatforgalmat bonyolítanak, márpedig e nélkül a húszmilliárd is hasracsapás-szerűnek tínik. Ami lehet hogy az ötöde, de lehet hogy az ötszöröse lett volna a valóságnak.
Halihi János 2014.11.02. 23:23:06
Első lépésben lejött a korlátlan verzió, mi meg kiszámolgattuk adatforgalmunkat,és hanyatt vágódtunk tőle, mindenki felháborodott, még a kormánypárti szimpatizánsok is.
Másodiknak jött a felső határ, de akkor már úgy beindultak a fiatalok, hogy az nem segített. Miután miniszterelnökünk hazatért a szabadságáról, és látta mi a helyzet itthon, vége is lett az egésznek.
És mindezekután jelent meg az első cikk, hogy az internetadót le lehetett volna vonni a nyereségadóból. És ez a lényeg, ha olyan szolgáltatód van aki fizet Magyarországon nyereségadót akkor nem is emelkedett volna az előfizetési díj. Ez miért nem a elején jött le, ezt miért kellet elhalgatni?
pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.11.02. 23:28:53
Kovacs Nocraft Jozsefne 2014.11.02. 23:31:47
"Miért ne lehetne fizetni az internet forgalma után? Minden egyéb nagy szolgáltatás után forgalomarányosan fizetünk, áram, víz gáz stb."
Na de forgalomarányosan fizetünk már ma is. Mobilnetet mindenképp, a kábelnetnél meg feltételezhető, hogy a nagyobb választott sávszélesség nagyobb forgalmat takar.
Csak ugye nem az államnak fizetünk érte, hanem a szolgáltatónak. Tudod, galambom, a víz, gáz, áram stb. után sem fizetsz az ÁFA-n kívül más adót, azt meg az internet után is fizeted.
"Visszatérve, a forgalom-alapú adóztatás egyik újabb része lett volna az internetadó. És bármennyire is nyavajognak, nem a felhasználók fizették volna"
Ahogy a tranzakciós és egyéb banki adókat sem... Hülye vagy, kisfiam.
Ja, a nyavalyog meg mellesleg ly-nal írandó.
$pi$ 2014.11.02. 23:32:29
Ez butaság, ha ismernéd a szakmát, akkor te is tudnád. A szolgáltató a saját internetes kapcsolatának a sávszélességét nem az általa szolgáltatott sévszélességek összegére méretezi, hanem az átlagos forgalomra.
Ha 100 ügyfélnem biztosítok 1 megabites előfizetést, akkor nem 100 megabites hozzáférést kell igénybe vennem, mert átlagosan sokkal kisebb a forgalom. Ha tehát kevesebb adatforgalmat generálnak a megrendelőim, akkor kisebb sávszélességű felmenő kapcsolat is elég, tehát olcsóbb eszközöket használhatok.
Halihi János 2014.11.02. 23:35:10
MAC-Ka 2014.11.02. 23:37:36
Egyszerűen nem vagyok hajlandó elhinni hogy enneka cikknek az írója ilyen hülye lenne...egyszerűen csak pontosan olyan mint azok, akiknek a szolgálatában áll, se gátlás se tisztesség csak kártékonyság és aljasság.
Hol van már a "mi a nyugat, ők a kelet", már nem kell eu, a "bajuszkirály" már pedzegeti a "kihátrálást", lassan már hadatüzennének amerikának és az oroszok hátsójába is bebújnának, csak ki ne derüljön a rettenetesen dilettantizmusuk a kormányzásban.
Remélem eljön az idő amikor ezek egytől egyig megfizetnek minden aljasságért, minden hazugságért, minden adóvól, korrupcióból elsikkasztott forintért. Családostul haverostul. Remélem a propagandistáik se maradnak ki ebből.
MAC-Ka 2014.11.02. 23:43:06
Egyébként meg a nyereségadó nem csak attól lesz valakinek kevesebb, mert "kiviszi külföldre".
Ez egy mocskos játszma része, ahogy a reklámadó is.
Esetleg jön az állami netszolgáltató aki jótékonyan átveszi a tönkrement cégeket, majd szintén szívjóságból megkímél téged a neki nem tetsző tartalmaktól.
Az a jó, ha "tisztes munkásemberek" lesznek, tanult tájékozott emberek nem kellenek, nehezebb őket irányítani.
1ghost 2014.11.02. 23:53:05
Tényleg? És mi lenne, ha elvégeznél egy közgazdasági szakközépiskolát? He?
Akkor valszeg nem írnál ekkora baromságokat, még név nélkül sem.
colonel Tigh 2014.11.02. 23:57:02
Halihi János 2014.11.02. 23:57:19
A netadónál csak az volt furcsa, hogy ez az adó levonás dolog nem jelent meg sehol, csak utólag.
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2014.11.02. 23:58:01
Nem azt mondom, hogy minden olcsóbb a határ túlsó oldalán, de nagyon sok dolog olcsóbb.
PErsze ez relatív, mert függ a fogyasztásodtól is, illetve attól is, hogy veszed-e az eurot, vagy a kereseted egy részét abban kapod. (Nekem utóbbi)
Egyébként SK
smartdrive 2014.11.02. 23:59:08
Tyson925 · http://economy.blog.hu/ 2014.11.03. 00:01:04
Vaas 2014.11.03. 00:06:53
De akkor nézzük egyszerűen azt az esetet amikor szeretnék 10 perc alatt lekapni egy filmet 1080p-ben!
Vagy nálad a házi használat az amikor tableten vágod a szalonnát?
conchita wurst 2014.11.03. 00:08:32
ugyanis volt nyereség - nincs nyereség
conchita wurst 2014.11.03. 00:09:54
ez pedig komoly rész a kiadásokból, de az sem jellemző hogy a magyarok járnának oda kajáért
conchita wurst 2014.11.03. 00:14:24
minek a felhő, ha le akarod kapni?
tényleg érdekel
Erő e-meló 2014.11.03. 00:16:09
Ma voltam Szlovákiában (Felvidéken ha úgy tetszik), ott a benzint egységesen 1,43 euró körül adják, idehaza meg 378-ért tankoltam. Ez azért elég nagy különbség a javunkra
conchita wurst 2014.11.03. 00:22:28
- mi az hogy ha úgy tetszik? Nem tudod hogy hol voltál?
Vaas 2014.11.03. 00:23:37
Ettől független a családi videókat felhőben fogom tárolni, mert az a biztosabb. Ugyanígy a rendszerpartíciorol is ésszerű tartani egy lemezképet online.
Recs Kázmér 2014.11.03. 00:24:12
Meg kell kenni mindkét politikai oldalt, akkor nem lesz baj akármi történjen a választáson. Csak az a gáz, hogy ellenzéki oldalon nem világod kinek kell most csúsztatni a Nokiás dobozt.
Tegyenek már végre rendet egymás között, mert így nem lehet normális ejrópai módon korrumpálni!
netnepper 2014.11.03. 00:29:33
Ha a fideszkomcsi főnökök is legalább akkora idióták mint itt a blogger, akkor tényleg nincs mitől tartani.
Maguktól is kihalnak, mivel csak az evolúció groteszk tréfái, mint pl. a kacsacsőrű emlős, vagy egy blobfish.
Vaas 2014.11.03. 00:32:34
Az illegális de fizetős verzió az csalás, azt nem fogadom el.
jet set 2014.11.03. 00:39:59
conchita wurst 2014.11.03. 00:40:18
az ingyeneseket ösmered csakhát ottan azér nem az 1080p a norma.
conchita wurst 2014.11.03. 00:42:27
az igyzság az (A NETADÓ FASZ-SÁG), hogy a magyar net occsó. Lehet hogy van occsóbb, de biztosann occsóbb a magyar úgy 50%-kal mint a cseh v. a szlavák.
conchita wurst 2014.11.03. 00:45:31
2014.11.03. 01:12:49
Ez amúgy valami bér-propaganda blog? Nem ismerős a neve...
aki mást mond az hazudik (törölt) 2014.11.03. 01:40:17
Egyrészt az internet után fizetünk díjat, amin van egy világbajnok 27%-os ÁFA. Hány adót akarnak kivetni egy termékre, szolgáltatásra? Ha befizetsz adót sárga csekken, akkor azután is fizetsz adót. Teljesen nonszensz, az adófizetés után is fizetsz adót, minden után dupla, tripla sarc van. Elképesztő.
A szolgáltató is fizet sarcot, amit nem a saját zsebéből nyom, hanem beépíti a díjaiba. Akármit is mond a Fidesz, ez így van. Végső soron mindig az emberektől veszik el a pénzt.
Másrészt míg gáznál, víznél, elektromos áramnál az ember az elfogyasztott mennyiség után egy díjat fizet, amiért ugye szolgáltatást kap, az internet esetén a szolgáltatás kevés kivételtől eltekintve korlátlan, így az adó, amit a letöltés után fizettetni fog a Fidesz, az egyetlen célt szolgál: egy korlátlanul rendelkezésre álló forrás beszűkítését, a fogyasztás limitálását. Magyarul, hogy a parasztok ne olvassanak annyi neten, ne töltsenek le, ne jussanak annyi információhoz, ne kommentezzenek annyit és ne osszanak meg dolgokat, gondolatokat, információt.
A gáz és más közművek és az internet közt kurva nagy különbség van, ezt nem értem, hogy nem látja át a posztoló.
Talán kevesebbet kellene lopni, stadionokra, meg egyházi iskolákra elbaszni, nem kellene templomokat építeni közpénzen és le kellene faragni a közszféra vízfejét, akkor nem lenne szükség ilyen eszement ötletelésre.
A manyup 3000 milliárdot ellopták, benyelték, pár év alatt a nyakára hágtak az emberek megtakarításainak, most kijöttek egy újabb hülyeséggel. Így megy ez, ha valaki dilettáns módon kormányoz és folyton ad hoc foltozgatásra szorul a költségvetés.
Még annyi, hogy internetforgalom jó része nem az előfizetőtől függ: oprendszer frissítés, programok frissítése stb. Ezeket nem jókedvében és élvezetből tolja az ember.
appletard (törölt) · http://appletard.blog.hu 2014.11.03. 01:50:34
Szerintem is elrettentésképpen rakta ki az index ezt a posztot. Annyira értelmetlen, hogy nem is lehet rá reagálni érdemben.
Egy gondolat az energiaszolgáltatás és az internetszolgáltatás viszonyáról: az energiát elő kell állítani, sőt aktuális világpiaci áron importálni, eljuttatni a fogyasztóhoz, stb. Az energiaszektor stratégiai ágazat, ezért állami monopólium. Az internetszolgáltatóknak nem keletkezik a letöltött gigabyteokkal arányosan több költségük. A meglévő infrastruktúra, legalábbis optikai hálózaton, minden igényt kielégít, és egyébként is folyamatosan fejlesztik a fogyasztók által befizetett díjakból. Az államnak itt semmiféle szerepe nincs — túl azon, hogy nagyobb ellenőrzést akar a netes tartalmak felett.
hosaka 2014.11.03. 01:58:14
A netadójába szimplán belebukik, mint szamár a hegyen. Ez most akkora nagy kaland? Jön a csávó, idiótán, felkészületlenül, szétkúr ezt-azt, végül benézi a dolgokat és elhajtják a picsába. Kétharmad ide vagy oda meg amoda, alaptörvény asztala viszta.
Eddig is leszartam a hazudozásait, de ez (netadó) most morcossá tett. Majdnem elbaszta a komplett délelőttömet. Majdnem leolvadt az agyam. Majdnem arra gondoltam, hogy ezt az arcátlan kis törpét szétkenem a falon. Végül kettéröhögtem, ebédeltem és azóta sajnálattal és utálattal nézem, ahogy erőlködik. Holnap meg csapkod. Majd tagadja hogy csapkodott. Holnapután mindenestől elsunnyog, mellébeszél, hogy ő ugyan nem lopni jött, csak valami a sötétben a zsebébe akadt. Satöbbi. Hajlama az van, nem kevés.
De csak addig levakarhatatlan, amíg van rá zséje. Osztjónapot. Jöhet itt már a CIA meg az összes eddigi rémálma, képzeletbeli barátai, fülkéi, forradalmai és háborúi, amivel a nettó balfaszokat eddig beszopatta. Ingyér a balfasz sem szopatódik be N+1-edszer is. Ha igen, az sem érdekes, azért balfasz. Ha megfigyeltétek, hirtelen balfaszhiány keletkezett a kommentekben is.
A net nem könnyű préda. Orbán urat már a CIA figyeli meg, a valagából is wifi lehallgató antenna álldogál ki. Tökmindegy. Amit művel, az nem méltó miniszterelnökhöz, művelt emberhez és műveletlen emberhez sem. Aki teheti, váltsa le, mondassa le, bassza szét a szarból paskolt várát, békében, egyetértésben. A lányaim, a fiam, a te lányod, a te fiaid kedvéért, meg saját magadért és anyósódért is. Meg a kis faszomért. Könyi. Dajcstomi, te is konzultáld ki magadból, ami fáj. Tudunk segíteni. Vagy nem.
Egy biztos: semmiféle mesebeli kétharmad nincs itt. Egy nagy lekváros ólajtó, az lebegett be Orbán úr fejébe (plusz nuncsaku), magyarázat pedig sehol. Vagy csoda történt. Egy ihlet, egy angyal alászállása és valami megtermékenyítés, de lehet hogy spontán termékenyült ekkorára. A nagy terv, az ötlet, az adó, a nem is adó. A csoda és rettenet elegye. Az ellenállhatatlan, mámorító érzés, mint elefánt a porcelánboltban.
Igazából nem érdekel Orbán úr. Színvonaltalan (az meg mi? mindegy, jól hangzik), fantáziátlan (mindent korábbi, nála sokkal menőbb diktátoroktól palizál) és korlátolt mint álmai http protokollja. Erre bárki képes. Lecserélnék velem, észre sem vennétek. Legfeljebb annyi változás lenne, hogy én a seggemet is mutogatnám főműsoridőben, hogy ha nem tetszik, akkor ... de említésre méltó különbség semmi. Ja, nem értek a lopáshoz. Belejönnék, de ennyire nem bírnék. Stadion. Haha. Csak ha igény van rá, bele lehet jönni a pénzeltapsolásba, ne féltsetek.
És, meddig van még erre igény?
Reszelő Aladár 2014.11.03. 02:49:21
Az adó eredeti mértéke abszolút túlzás, egy fix 1€/hó díjjal ki lehetne békülni, amit mondjuk nem kell megfizetni, ha nyitotton tartod az otthoni Wifit (megfelelő biztonság mellett). Vagy kapjunk önkormányzati Wifit minden városba. Azontúl legyen egy default ingyenes mobilnet 1 megabittel.
Ezek csak ötletek, sokkal megemészthetőbb valami, ha látjuk, hogy mit kapunk a pénzünkért.
Ezek ötletek
hosaka 2014.11.03. 03:28:25
De ennyire nem bonyolult. A blog tulajdonosára fölösleges ezt a nyakatekert sztorit ráerőltetni (amit én találtam ki). Akár még jót is akarhatott. Adózni kell, ez nem választható opció. Mi van, ha racionális összefüggést keresett a netadó és más, ép elmével fel- és elfogadhatóbb adófajták és fajtalanságok között. Pörög az agy, magyarázatot keres, hiszen ok nélkül nem történhet semmi. Esetleg természeti csapás ez a netadó, de az sem, mert lám, Orbán úr testéből pattant ki őserővel az ötlet, de úgy, hogy még jó, hogy nem követelt érte ott a helyszínen szabadalmi díjat (újabb rejtély, miért nem).
Ennyi. A poszt szerzőjének hasonlatai ettől még nem működnek, gyönyörűen levezette itt egy egész halomnyi ember, hol a 7 eltérés a képen. De tévedni joga van, ahányszor jólesik. Holnap másképp látja. Aztán újra ugyanígy. Amit én gondolok erről a romlott, lejárt szavatosságú emberről (Orbán úrról), az nem a poszt meglátásaitól függ. A posztíró kihozta belőlem az állatot (akarata ellenére vagy szándékosan) és ezért hálás vagyok. Nekem védhetőek az érvei, neki nem igazán (kurvára nem).
Sportszerű, hogy most ő következik. Mondja el, mit nem értett meg akkor ennyi ember a szituból és abból, amit ő levezetett itten. A Fidesz főkolomposai el akarják hallgattatni a magyar netet (bármit is jelentsen ez). Az adóbigyónak beálcázás olyan jó ötletnek tűnt, hogy azt nem is találhatta ki más, mint a nemzeti szent ember. Az a nemzeti összefogdosós. Később szar ötletnek tűnt. Végül agyvérzésnek, szövetelhalásnak. Akár így van, akár nem (persze hogy így, ami annak látszik, legtöbbször az is), de semmiképpen sem vízdíjnak vagy gázdíjnak. Aki nem hiszi, járjon utána. A poszt szerzője esetleg utána jár és talál más, frappánsabb hasonlatot. Ha ez a hobbija, legyen sikerélmény is. Semmi bajom a posztíróval (jelenleg). A poszt témáját adó jelenség, az az arcátlanság itten, az a trutyi amit az öregedő fidesz csávók egyre szorgalmasabban nyomnak ki magukból. Valami verseny lehet náluk.
Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.11.03. 03:51:57
Miért nem forgalom után? Azé bazzz... mert pont ez a lényeg, hogy ne korlátozd magad. Sávszélesség után fizecc, a neked biztosított infrastruktúra után.
A lakás után is a méret után fizecc, nem azé h mennyit laksz benne.
Eszetlen jobbos. Ezek a fidesz szavazók.
Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.11.03. 03:57:22
Na pont ez nem ojjan eccerű az internet esetén. Ha van 1 cégem, meg sokk végpontom, akkor egész mást fogok fizetni ha beteszek egy jó kis proxit és mongyuk csak 5 percenkét frissítek mindent. Ez fokozottan igaz a szolgáltatóra.
És a tisztelt NAV ugyan hogy fogja mérni a szolgáltató és a köztem lévő forgalmat? Minden kábelnetes, ADSL-es, üveges végpontra tesz mérős cuccot? Mert a szolgáltató a központi hálózati eszközökből és proxikból kijövő adatokat úgy hamisítja ahogy akarja.
ColdWellEr 2014.11.03. 03:58:27
1. Az internetadó nem egyenlő a vízdíjjal. A vízdíjat a szolgáltatónak hizeted, és azért, hogy vizet kapj. Az adót meg az államnak fizeted, és nem azért, mert szolgáltatást kapsz érte.
2. Az internetadó nem forgalmi típusú adó abban az értelemben, mint az ÁFA. Az áfa pénzforgalomra kivetett adó, vagyis minden forint után 27 fillér adót fizetsz állam bácsinak. Ami egyébként nem csak, hogy rekord magas, de az EU előírásait is meghaladja.
3. Nem igaz az, hogy ezen adó terheit nem az emberek nyögnék. Ha ebben az országban éltél volna az utóbbi pár év során, tudhatnád, hogy legyen szó telefonadóról, vagy tranzakciós adóról, az állam mindig deklarálta, hogy a gaz multik a célpont, ne terheljétek át a fogyasztóra, naaa, lécci-lécci! Lóf@szt nem, ha téged lehúznak, te is lehúzol mást, ha teheted, és profitorientált vállalkozó vagy. Beépíted az áraidba, növekedtek a költségeid.
3+1. Nagy büdös gerinctelenség bárkitől ennek az adónak a védelmére kelni. Elég lett volna feleekkora stadiont építeni Felcsútra (mondjuk leginkább semekkorát nem kellett volna), és már is meglenne az ettől remélt bevétel. Többszöröse folyik el feleslegesen úgy hogy még a nyugdíjpénzeket is felélték már rég. Innentől kezdve ilye harácsoló jellegű pénzbehajtás semmilyen érvvel nem védhető. Hogy olyan klasszikus és basic opcióhoz, mint pl. az állami pénzek lenyúlása ne is beszéljek, ami többszörösen hozná a "bevételt".
Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.11.03. 04:00:29
A vezetékes szolgáltatásnál ez nem így van, ott legfeljebb a szolgáltató a világhálóhoz kapcsolódó vezetékének sávszélességén osztozunk.
Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.11.03. 04:02:23
ColdWellEr 2014.11.03. 04:07:04
ColdWellEr 2014.11.03. 04:11:23
Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.11.03. 04:11:25
Kurt úrfi [teuto-nordikus parasztlegény] 2014.11.03. 04:12:42
Hurka Kolbász 2014.11.03. 05:06:59
Persze, persze... Ez a baj veletek fideszesekkel hogy beszoptok minden marhaságot, ami a führeretek falloszából a szátokba csöppen. Gondolkodás meg 0, ahogy a tartótisztjeitek elvárják. Nembaj, előbb-utóbb megint eljön a rendszerváltás, és újra kisöpörjük ezeket a komcsikat.
Zubeida 2014.11.03. 06:18:03
brumeszkosz 2014.11.03. 06:19:58
Ezek tények, csak elkéne tudni olvasni és megérteni ami oda van írva!!!
Akkor huzzon a cigány vezíretek azzal a dumaával vissza az anyja picsájába, hogy a szolgáltatók fizetik a NET adót. Ezt az agymosott fideszcsűrhe veszi be csak!!!
pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.11.03. 06:38:08
hd film meg a 20-as netemmel is lejön 10 perc alatt
nu pagagyí 2014.11.03. 06:57:02
Egy köztársaságban csak úgy lehet új adót bevezetni, ha azzal a polgárok is egyetértenek. A polgárok az internetet hasznos dolognak tartják, a mennyiségi adóztatás megakasztaná a minőségi fejlődést, a tartalom lebutításához vezetne. Ha szolgáltatást nyújtó nem porciózza a gigabyteokat, akkor talán a népből élő idióta politikusoknak sem kellene, főleg nem a normál adókon felüli különadók formájában.
Az internet mennyiségi adóztatása olyan lenne, mintha megvennéd a könyvet bolti áron, majd ha elkezded olvasni, akkor betűnként még pluszban fizetsz utána.
mikimackó 2014.11.03. 07:26:23
Zoltán Papp 2014.11.03. 07:29:58
Úgy volt meg a 2/3-otok, hogy törvényesítettétek a csalást így 700 ezerrel kevesebb szavazóval is megkétharmadoltátok a választást.
Az önkormányzatiról meg nem is beszélve
2018-ban és egymillióval még kevesebb választóval meglehet majd a 4/5 is! A pofátokra ráfér a gyomrotok meg jól bírja, akkor meg nincs itt semmi probléma.
ursus artos 2014.11.03. 07:39:34
Ez mondjuk nettó lopás. Pont azoktól az amerikaiaktól, akiktől reménykedve várjuk a felszabadulást.
JT_Biopower 2014.11.03. 07:57:07
A netadóval az INGYENES tartalmak után is fizetni kell az adót.
A netadóval az FIZETETT tartalmak után is fizetni kell az adót. Gondoljunk mondjuk egy víruskereső napi updatejaira, vagy az operációs rendszer frissítésekre. (Hogy is van a kettős adóztatás?)
Muad\\\'Dib 2014.11.03. 08:03:30
Muad\\\'Dib 2014.11.03. 08:05:59
Ennek semmi köze ahhoz ki mennyire szeret adót fizetni. Az internetadó degenerált fas*ság, már az ötlet is abszurd.
Amúgy adót fizetni meg normális dolog (lenne). Legalábbis, ha a világ szerencsésebb részén nézünk körbe, úgy tűnik sehol nem vezették még be az ingyenvanmindent...
Ali Lali 2014.11.03. 08:09:42
citrix 2014.11.03. 08:10:08
Morrancs 2014.11.03. 08:33:59
Nem az adóbevételekkel van gond ebben az országban, hanem azzal, hogy ami befolyik, az hová folyik el.
$pi$ 2014.11.03. 08:34:07
A kettős adóztatás nem azt jelenti, hogy egy terméken kétféle adó van, hanem azt, hogy két független állam adóztatja ugyanazt a jövedelmet.
Egy terméken többféle adó simán lehet és van is. Külföldön is.
@ursus artos: "Mindenki jön a filmletöltéssel. Ez mondjuk nettó lopás."
Nem az. Magyarországon legális a filmletöltés.
Flúgatlan 2014.11.03. 08:38:31
Nem tudom, írta-e már valaki, mert nincs időm a 130 kommentet végigolvasni, de kevés helyen látom a következő érveket, ezért leírom itt is, hátha valakinek új:
Azért nem igazságos a forgalom alapú adóztatás, mert
1) Sem előfizetőként, sem szolgáltatóként nem vagy ura a generált forgalomnak.
Elmegyek böngészni valahova, kíváncsi vagyok egy tartalomra, de mellette lejön sok megabájtnyi reklámfelirat, dekoráció, stb. Ezek után is én fizessek adót? A kéretlen tartalom után? Vagy kiteszi egy magyar egyetem egy előadását a netre. Ez népszerű lesz és külföldről sokan nézik. Ez kívánatos fejlemény, de költséget okoz az egyetemnek, mert forgalmat generál.
2) Az egész világ úgy rendezte be az Internet-szolgáltatást, hogy nem takarékoskodnak az adatforgalommal. Lásd pl. az előbb említett reklámokat, stb. Egyszerűen a max sávszélesség számít és kész. Lehet ezt nem szeretni, de ha mi, magyarok kitaláljuk az adatforgalom utáni adóztatást, akkor magunkat szivatjuk, mert a világ nem fogja a mi kedvünkért kisebb terjedelműre átszabni a weblapjait. Hősködhetünk, hogy mi jobban tudjuk, mint a világ, de csak röhejessé válunk.
3) Egy kiépített vonalon elhanyagolható különbséget jelent ha leterhelik adatforgalommal vagy ha nem. A vonal kiépítése, áramhasználata, karbantartása meg lett már terhelve mindenféle adóval. A rajta közlekedő bitek nem "koptatják a drótot", nem okoznak plusz terhelést, költséget, stb.
És még lenne sok más érv is, de ezeket hallom viszonlyag kevésszer, pedig fontosak.
anarch 2014.11.03. 08:38:38
Az internet korlátozása gyakorlatilag megöli a jövőt, nem lehet látni előre milyen feljesztés lesz és ez milyen hálózatigényekkel jár - egész egyszerűen beépül a napi igények közé. ComCast-nál pl 5 kemény dollár havidíjcsökkentéstt igértek annak aki forgalomkorlátos csomagra vált - ez másfél-kétszerese a magyar tervezetnek. De ki akarja elvenni a gyerekei elől a jövőt? Te képes lennél a gyereked szemébe nézni 5 év múlva és azt mondani neki, hogy azért nem tudsz ----ni, mert eladtam a jövőd 5$-ért? Orbán Viktor képes lesz a gyerekei szemébe nézni azzal, hogy eladta a jövőt 700Ft bevételért?
Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.11.03. 08:41:47
Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.11.03. 08:45:24
gúnyolódó közös képviselő 2014.11.03. 08:56:28
A mocskosmultik meg nem csak kiviszik a pénzt, hanem egyszer (nyilván nem egyszer) hoztak is, illetve családok megélhetését biztosítják, és biztosították akkor is, amikor még egy fillért sem vettek ki az üzletből. És ha azt akarjuk, hogy ne közmunkából éljen fél Magyarország, akkor nem kéne hasraütésszerűen szívatni a külföldi befektetőket.
Lődörgő Hollandi 2014.11.03. 08:56:38
SMFB 2014.11.03. 08:58:36
Ha már példálózik a posztoló, akkor:
- adót a Helyi Théma című lap kiadójára
- adót a METROPOL kiadójára
- adót minden színészre, aki a színpadról beszél a közönségének
- adót a kézbesítőre, aki szórólapokat tömköd a levelesládámba
Ha pedig mérni akarod a mennyiséget, akkor nem a befogadó csomagolás, hanem az információtartalom mennyiségét kellene meghatározni. Lehet kezdeni Shannon, Huffman meg Fano munkásságának megismerésével.
fda 2014.11.03. 09:12:28
A felhő egy nem túlságosan sokat jelentő, divatos fogalom az online adattárolásra.
Attól még ha meg akarsz nézni egy filmet, le kell töltened, különben nem jön oda a gépedre...
Hacsak nem a saját egyetlen otthoni géped képezi azt a bizonyos felhőt :-)
dr. HáziMacska 2014.11.03. 09:16:37
Azert nem, mert a jelenlegi elofizetoi model szerint a net nem kilonkent lett ertekesitve, hanem sebesseg szerint.
Hulye hasonlat, de talan: most a szerint fizetjuk a "vizet(itt a netet)" hogy milyen gyorsan telik meg a kad, nem az alapjan, hogy mekkora a kad.
A forgalomaranyos net is egy mukodo uzleti model (lehet) de jelenleg fizetni kellett volna a sebesseg _es_ a letolotott menyiseg utan is. Es ez egyedulallo lett volna a vilagon, nem csak net, hanem minden ertelemben, azt hiszem. ennyire egyszeru. A blogiro meg technikai analfabeta.
Nem szeretne valami olyanrol is irni, amirol legalabb ugyanennyire fogalma sincs? Mondjuk az anyakocak bugatasarol, vagy a atomfizikarol?
Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.11.03. 09:18:14
A posztolónak:
Hogy kiviszik a hasznot? Ember! Mi a fasz közöd van ahhoz, hogy egy vállalat, amely befektet, munkát biztosít és sikeresen működik mit csinál a pénzével? AZ A PÉNZ AZ ÖVÉ. Mások zsebében turkálni, mások pénzére ácsingózni tipikus kicsinyes, magyaros, fideszes dolog.
fda 2014.11.03. 09:18:35
Kulturált megfogalmazás, büszke lehetsz magadra.
Azért áruld már el, hogy ez mitől politikai kérdés? Miről jutott itt eszedbe a Fidesz?
Azért, mert az egyik párt tagjaiból álló kormányhoz kapcsolódik egy törvényjavaslat? Súgok, minden törvényt a parlamentben hoznak, függetlenül attól, hogy melyik párt nyert a legutóbbi választáson. Ez alapján minden kérdés politikai jellegű?
Ha már fidesz: észrevetted, hogy olyan szinten nem politikai kérdés ez, hogy a fideszen belül sem volt egységes álláspont erről? Hiszen át se beszélték maguk között. Néztél híreket? Mindenki erről beszélt.
szepi79 2014.11.03. 09:19:34
az a 80 milliárd csak 70, és nem haszon, hanem árbevétel. tudod, mi a kettő között a különbség? a bevételből lejön minden költséged, úgymint az ADÓ (lásd áfa), munkabérek, fejlesztések, működtetés. mindjárt kijön, hogy a 4 nagy szolgáltatóból csak 2 volt nyereséges.
a másik nagy különbség a vízgázáram és internet között, hogy ez utóbbi gyakorlatilag végtelen, az előbbiek meg véges források.
baszki, mielőtt faszságokat irkálsz, legalább minimálisan tájékozódjál. vagy megrendelésre készült?
roqfort 2014.11.03. 09:25:38
Áram, villany vs. Internet...na ennyire hülye tényleg nem lehetsz. És ezért te lóvét kapsz? Hogy nem sül ki a szemetek. Ingatlan adó, amit enm lehet bevezetni, meg úgysem működne. Hát amit nem akarnak azt tényleg nem lehet. Pedig csak akarni kéne. Aztán KGBélától az egész tolvaj Fidesz komcsi vezérkar fizethetné az adót az összelopott vagy állami támogatású hitelen vásárolt 100 milliós villláikra. Nyavajás szarházi tolvaj népnyúzó banda. A vörös és a narancs közt csak egy kevés sárga az eltérés. Nyomorult narancs diktátorok.
cselaxi 2014.11.03. 09:30:51
Halihi János 2014.11.03. 09:35:32
Netuddki. 2014.11.03. 09:41:30
A fideszesek köztudottan fel voltak mentve matekból, de azért megpróbálom elmagyarázni.
Most mondjuk 5000Ft/hó az internetdíj. Ebből 1063Ft az ÁFA és 3937Ft a szolgáltató nettó bevétele. Ha ebből még az orbán rezsim "le akar csípni" 700Ft-ot, akkor 1763Ft megy a zállamnak és marad 3237Ft a szolgáltatónál.
Na most kérdem én balfasz fideszesek, mégis ki a kis faszom fizeti az állam 1763Ft-os sarcát? He?
Lehet, hogy továbbra is 5000Ft-ot fizetek, de bazmeg netadó nélkül, ha a szolgáltató nettó bevétele 3237Ft lenne, akkor CSAK 4111Ft-ot kellene fizetnem/hó!!!! Majdnem egy ezressel kevesebbet!
Na ezért balfaszság a NE A ZEMBEREK fizessék meg duma. Mert mindent a zemberek fizetnek. A netadó esetén meg lehet, hogy 1 évig nem emelnek, de utána kamatostul behajtják a kieső bevételt. Közbe meg addig nem fejlesztenek a szolgáltatók.
Mellesleg idáig még egy darab kimutatást nem kláttam arról mennyi is az az "extraprofit" amit innen kivisznek az internetszolgáltatók. Addig meg bárki akkora összeget mondhat amannyit akar. Ugyanígy a többi rezsicégnél se találkoztam még hasonlóval.
A balfasz blogírótól meg azt kérdezem, hogy a biteket szerinte hol bányásszák? Ha már "fogyasztásarányos" fizetést akar a kis köcsög érte beszedni...
Max Thunder 2014.11.03. 09:48:01
Meg lehet várni, míg a feldühödött, éhező tömeg felgyújtja a politikai elit 200 milliós luxusvilláit, a pártházakat, az MNB közpénzből vett milliárdos ingatlanjait.
Szerencséje a hatalomnak, hogy nálunk nem alkotmányos jog a fegyverviselés, már rég meg lett volna buktatna az egész tolvaj, kapzsi és képmutató rendszer, csak hát vasvillákkal, macskakővel meg konyhakéssel elég bátornak kell lenni, hogy nekimenj a gépfegyveres TEK-eseknek.
Még ha a hatalom önként bevállalja, hogy ha nem is szolgáltatja vissza az ellopott milliárdokat, az abból felépített kacsalábon forgó palotái után hajlandó vagyonadót fizetni, az se ér semmit, mert az az adót ugyanúgy ellopnák megint. Amíg nincs bizalom és átláthatóság a legfelsőbb szinten, addig igenis semmi joga semmilyen adót kivetni és kérnie az államnak.
Nem internetadó meg cafetériaadó meg dugóadó kell, hanem a NAV teljes átvilágítása, korrupt vezetők és dolgozók börtönbe csukása, vagyonelkobzása, a megtisztított NAVnak olyan jogkörök adása, amely kormányoktól és hatalomtól független és ahol csak a dolgozók szakmai hozzáértése és nem pártpreferenciája számít.
Egy ilyen NAV-ot szerintem magától is érdekelné, hogy miből lett Szijjártónak 200 milliós villája a politikusi fizetéséből...
Ppix 2014.11.03. 10:09:20
1) Minek írkál ilyet egy olyan ember, aki segghülye a gazdasághoz és az adórendszerhez?
Mikor fizetsz forgalomarányos adót az áram vagy gáz után??? Az nem az adó, hanem a szolgáltatónak kifizetett díj.
"... csak szerencsétlen munkavállalók egy része adózik. A többi meg tűnik a ködben. Az Orbán-kormány ezt látta meg helyesen, nem viaskodnak a szélmalommal. Marad a forgalom adóztatása, erre szolgál a 27%-os ÁFA, "
Csak szólok, hogy az ÁFA a szegények adója, szerencsétlen idióta.
"És bármennyire is nyavajognak, nem a felhasználók fizették volna,"
Eddig az összes szektorális különadó át lett terhelve, honnan veszed ezt a baromságot.
" mivel tavaly a nagy netszolgáltatók 80 milliárdos hasznot teljesítettek "
Hazugság, a teljes telko szektor profitját ne keverd ide. Amúgy egy több mint ezermilliárdos iparágról beszélünk, azért mert valami 80 milliárd, az nem biztos, hogy aránytalan, vagy "extraprofit", le lehetne csavarni a vérkomcsi turbót a fejedben.
"... Magyarországon, és az valahogy el is tűnt kis hazánkból"
Színtiszta komcsi demagógia. Honnan veszed, hogy eltűnt? A legnagyobb szereplő (Magyar Telekom) évek óta nem fizet osztalékot, tehát a profit a cégben maradt, tehát nem tűnt el.
Mocskos fideszbolsi hazugság.
A többi fogalmi, tárgyi tévedést és keverést, valamint a komcsi fröcsögéseket most inkább nem is elemzem.
Kíváncsi lennék a posztolóhoz hasonló idióta komcsikat hol tenyésztik, nagyon elszaporodtak mostanában.
Ppix 2014.11.03. 10:10:54
moonshadow 2014.11.03. 10:14:14
Amikor ezt a nettó bért elköltöm, további 27 % áfát fizetek mindenre, tehát csak 92 000 ft-ot ér a nettó fizetésem.
A megtermelt 300 000 nek a 30%-a marad nálam, ez elmegy rezsire, megélhetésre.
Ebbőlakarnak még netadót szedni?
A f*szom nem kéne?
Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.11.03. 10:33:24
nizzai hómunkás 2014.11.03. 10:34:28
nu pagagyí 2014.11.03. 10:34:31
Az világrekord adóból sem jobb oktatást, sem jobb egészségügyi ellátást, sem államadósság csökkentést, sem korszerűbb közigazgatást, sem virágzó kultúrát nem tud felmutatni a rezsim. Semmi olyat, ami jó lenne az adófizetőknek. A pénz propagandára, az erőszakszervezetekre és a hűbéresek jólétének fokozására folyik el.
Scagnetti 2014.11.03. 10:34:52
Miazmás · http://miazmas.blog.hu 2014.11.03. 10:36:19
"Kulturált megfogalmazás, büszke lehetsz magadra."
Köszönöm, az is vagyok.
Azért áruld már el, hogy ez mitől politikai kérdés? Miről jutott itt eszedbe a Fidesz?
Hát, ezt a kérdést te sem gondolhatod komolyan... Vagy ha igen, akkor valami nagy baj van nálad. Jelenleg a FIDESZ kormányoz. 2/3-os többséggel. Az adót a KORMÁNY akarja bevezetni. KORMÁNY = FIDESZ. Szerinted miről jutott eszembe a FIDESZ?
Vaas 2014.11.03. 10:38:51
Scagnetti 2014.11.03. 10:55:20
Ma már a programok nagy részét is neten veheted meg. A dobozos programok ideje leáldozóban van, az új gépek nagy részében már optikai meghajtó sincs. Egy komolyabb játék, vagy felhasználói program 10-20 GB is lehet, nem beszélve az időnként érkező javításokról, ill. arról, hogy ha online használod (ami sokszor már elkerülhetetlen), folyamatos adatforgalmat generál.
Aki ezt az internetadós ökörséget kitalálta, annak gőze sincs a világ mai állásáról. Igaz, ez sajnos általában jellemző kormányunkra.
whale 2014.11.03. 10:56:19
tarackos 2014.11.03. 11:03:50
Inkább az ügynök meg a cocielszámoltatással foglalkozz, meg azzal, hogy már feritél Gyurika szerint is lófasz növekedés lesz!
Uzi 2014.11.03. 11:04:02
Az hogy a felhőből letöltöd a gépedre a fájlt majd megnézed, az nem felhőből nézés.
Muad\\\'Dib 2014.11.03. 11:11:55
Na de az össz letöltési adatmennyiség ettől még nem változik.
dr kíváncsivagyok 2014.11.03. 11:13:21
A cinikus pofádat kéne járókerettel símogatni...
Uzi 2014.11.03. 11:15:00
dr kíváncsivagyok 2014.11.03. 11:15:16
Százmilliárdokat tol az alapítványaiba kontroll nelkul...
Xlendon 2014.11.03. 11:15:35
Bobby Newmark 2014.11.03. 11:18:55
Netuddki. 2014.11.03. 11:23:19
moonshadow 2014.11.03. 11:25:16
Ez az érvelés csupán azt mutatja, hogy teljesen hülyének nézitek az embereket.
"Ebből szeretett volna a kormány egy kicsit lecsípni és az ország érdekében itthon tartani"
Ha itthon akar pénzt tartani az ország érdekében, akkor felezze meg az adókat.
Ha több pénz marad az embereknél, akkor többet fognak elkölteni idehaza.
amit adóban beszednek, az megy ki az országból, Navos Vida és társai gondoskodnak róla.
Shadow82 2014.11.03. 11:25:25
Persze ahogy alkalmi hasznaloknak van buszjegy, ugyanugy van internetbol is keves, draga, alkalmi megoldas, a “berlet” mellett.
Tehat a cikk szerzoje valamit nagyon felreert az allam feladataval kapcsolatban, annak abszolut nem dolga az adokkal buntetni az atalanydijas szolgaltatasokat, mint pl a net. A szolgaltatok teljesen jol ki tudjak talalni, hogy mi eri meg jobban: bitenkent adni a netet, vagy berletszeruen: x penzert korlatlanul.
egysmás 2014.11.03. 11:27:53
Netuddki. 2014.11.03. 11:33:11
Macropus Rufus 2014.11.03. 11:33:35
nem mi? Pontosan azért fizették volna meg a felhasználók, mert a 80milliárdnak akkor is be kell folynia a tulajoknak.
Annyira egy naiv világban élsz. Persze a bankadó sincs az emberek nyakába vágva. Persze, hogy nincs. Mert kormányunk azt mondta és kész.
Ezt a 700Ft-ot is a nyakunkba fogják akasztani. 150Ft/GB-ot meg 100%-ban a nyakunkba vágták volna. Mert nem hinném, hogy bármelyik cég is lenyelné egy nem egészen 10k forintos előfizetésre jutó 18900Ft-os netadót...(ez a saját helyzetem)
s 2014.11.03. 12:00:39
Mondok még forgalom típusú adót. Ott van például a szarás adó. Ez teljesen nyilvánvalóan a végbeleden át történő anyagforgalommal arányos. A nav-hoz bekötnek egy mérleggel egybeépített klotyót, amit te a saját költségeden felszerelsz, aztán havi bontásban kifizetitek a szarásotok után felszámított adót. Mi ezzel a gond?
KolompárRómeó 2014.11.03. 12:03:35
s 2014.11.03. 12:07:32
vargamimsi, a kibaszott kurva anyádat! Mihez tudtunk mi okosan alkalmazkodni, amit nem is hárítottak tovább ránk? Te csökkent értelmű fattyú? Elárultad magad, gazember! MINDEN KIBASZOTT ADÓT MI FIZETÜNK MEG, MERT MÉGIS KI A FASZOM FIZETNÉ, HA NEM MI.
fda 2014.11.03. 12:07:41
Igen, ezt látja a felhasználó. Technikailag pedig az összes bitnek le kell TÖLTŐDNIE. A különbség annyi, hogy helyben egyben tárolásra kerül-e az egész film, vagy csak egy részlete.
Persze ha akarja, ugyanúgy le is tölthető egyben minden. Az adatforgalom szempontjából nincs komoly gyakorlati különbség (kis hátrány egyébként van a felhő kárára..)
sanyix 2014.11.03. 12:11:30
s 2014.11.03. 12:14:20
sanyix 2014.11.03. 12:16:35
s 2014.11.03. 12:19:16
pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.11.03. 12:19:56
eddig a 20/10-es netem elég volt mindenre, főleg, hogy most felnyomták 50/25-re
pingwin · http://pingwin.blog.hu 2014.11.03. 12:22:21
s 2014.11.03. 12:31:38
Van a fidesznek egy nagyüzemben működtetett segghülyefasz-inkubátora. Ott orbán spermájából, matolcsy nyelvlepedékén és semjén végbélgázain tenyésztik ki a hülyefasz-embriókból a kifejlett igazán geci nagy faszfejeket. Ezek a modellek rendelkeznek alapvető I/O funkciókkal, de beépített analizátoruk nincsen. Lényegében analóg erősítőként működnek. Egy rezonátor mindegyik, ami az ideiglenes visszavonás után is visszhangozza orbán hangszálainak rezgését.
slowMotion 2014.11.03. 12:32:01
Scagnetti 2014.11.03. 12:33:52
Scagnetti 2014.11.03. 12:36:51
1. Azért, mert sokaknak ez már nem csak a szórakozás eszköze, hanem tanuláshoz, munkához, információszerzésre is használják. Bár szerintem a szórakozási lehetőség is legalább annyira fontos, mint a többi.
2. Miért kellene alkalmazkodni egy baromsághoz?
3. Beszedik máshonnan, és ráfogják valakire, ahogy szokták.
s 2014.11.03. 13:00:55
Scagnetti 2014.11.03. 13:11:35
És a nem fideszesek részéről sem tudom elképzelni, hogy egyszerre megcsinálná mind.
Azt nem tudom, mennyire rengetné meg egy ilyen dolog a kormányt. Mekkora bevételtől esnének el. Mert ha csak pár milliárdtól, azt gyorsan pótolnák.
tingli-tangli 2014.11.03. 13:29:47
decoati 2014.11.03. 13:35:39
s 2014.11.03. 13:38:23
Úgy is jó. Csak a faszságot kell megakadályozni.
"a nem fideszesek részéről sem tudom elképzelni, hogy egyszerre megcsinálná mind"
A széthúzás mindig is a gyengéje volt kicsiny népünknek, sajnos.
"nem tudom, mennyire rengetné meg egy ilyen dolog a kormányt. Mekkora bevételtől esnének el"
Lássuk csak. A teljes internet díj áfája, a webáruházak forgalmának áfája, a nehézkes keresés miatt az egyéb (nem interneten keresztüli) értékesítés lecsökkent áfája. A szolgáltatók piaci résre ugrása miatt (a lemondó ügyfeleket csak kedvezményekkel lehet fogyasztóvá tenni ismét) a tartósan lecsökkenő bevételek utáni tartósan lecsökkenő áfa rémképe. Nem tudom. Ehhez erősebb szívgyógyszer kell, mint ami vény nélkül is kapható.
Macropus Rufus 2014.11.03. 13:40:01
Tehát elvileg egy peták adó nem folyna be a részemről a kasszába.
prunoki 2014.11.03. 13:45:47
gizmo266 2014.11.03. 13:54:17
És vajon a fideszes politikusok seggéből kiszívott levegő az ingyenes lenne?
Ezek az élet nagy kérdései.
leprecHaUN 2014.11.03. 13:54:40
Viz, aram, gaz, stb. dijat (es nem adot) azert fizetunk, mert valaki szolgaltatja szamunkra. A DIJnak van adotartalma, az AFA, ami az allame, de a dij a szolgaltatoe (persze mielott nyereseget realizalna belole, befizeti az adokat, jarulekokat es levonja a koltsegeit). Az internetet is egy SZOLGALTATO biztositja, a szolgaltatasi dij utan itt is kap az allam AFA-t es egyeb cimeken beszedett sarcokat.
Javaslom a tanulmanyaidat elorol kezdeni; mondjuk az altalanos iskolaban.
De azert is tart ott az orszag ahol tart, mert a posztoloval egyenerteku birkak es debilek kormanyozzak, akiket naluk meg hulyebbek valasztottak meg.
pusimk 2014.11.03. 13:59:52
Amikor veszek egy netes csomagot, akkor is fizetek érte, 27%-os ÁFA-t, ami az államkasszába kerül. Kérdezem én, ezek után, mi köze van bárkinek is ahhoz, hogy amit már a forgalmi adóval terhelten egyszer megvettem, abból én mennyit használok fel?
Használhatom napi 2 órát, de akár napi 24-et is. Az adatforgalom mennyiségéhez kinek mi köze van?
Ha veszek egy mosógépet, annyit mosok vele, amennyit akarok, nem?
Kinek kerül az én adatforgalmam plusz költségbe? Nyilván csak nekem, mert több áramot fogyasztok, ha egész nap a gép előtt ülök. Akkor mi az indok, hogy ezért még pluszban fizessek is, az államnak? Pont nekik nem kerül egy fillérjükbe sem.
oszt jónapot 2014.11.03. 14:03:07
Nem kicsi pofátlanság ezt azok után leírni, hogy összecsaltak egy kétharmadot, amivel mindent átnyomnak, amit kitalálnak és mindent elkaszálnak, amit az ellenzék talál ki. Bár igazad van, elméletben lehetett volna "keresztény""demokrata" is az ötlet.
engedélyes pinaellenőr 2014.11.03. 14:18:42
korondisz 2014.11.03. 14:22:49
engedélyes pinaellenőr 2014.11.03. 14:24:50
5perc 2014.11.03. 14:27:14
Az "extraprofit": a 90-es évek elején várólista volt a telefonvonalra, a gáz bevezetését az utcákba az ott lakók fizették ki, a technológiát pedig commodore 64-esek jelentették az állami cégeknél. Nos, a teljes országos infrastruktúra költséges létrehozása után valóban hoz némi nyereséget a kommunikációs szolgáltatók egy-egy terméke (mint a net, amiből a veszteségeseket is finanszírozzák, mint a kábeltévé), amit a rohadékok a munkájuk után eltesznek.
Viszont a forgalomarányos hülyeségadóba te tönkremennél.
titan 2014.11.03. 15:21:02
Bona Fides 2014.11.03. 16:50:04
Hát csak!
sanyix 2014.11.03. 17:01:40
Bona Fides 2014.11.03. 17:04:15
A családban négyen vagyunk és négyen használunk internetet. Csak az hiányzik már, hogy még ezt a sarcot is a nyakamba basszák.
Igaz, a mi szavazatunkat már a tandíjjal elveszítették Fideszék, így aztán nem oszt, nem szoroz a véleményünk.
Olyan opció felmerült-e már, hogy talán nem kellene szétlopni az egész országot és akkor elég lenne az a kibaszott adó, amit eddig kivetettek? He?????
Gekko 2014.11.03. 20:37:47
Pop40 2014.11.03. 20:44:17
A poszt hülyeségeit a hozzászólók már helyretették, úgyhogy azt nem is taglalnám sokadiknak, csak ezt a csodát: "tavaly a nagy netszolgáltatók 80 milliárdos hasznot teljesítettek Magyarországon, és az valahogy el is tűnt kis hazánkból. Ebből szeretett volna a kormány egy kicsit lecsípni és az ország érdekében itthon tartani. De hát ezt megakadályozták meg balos liberálisék"
Nem "valahogy" tűnt el, kedves kommunista posztoló. A pénz TULAJDONOSAI eltették.
Mert lehet, hogy az ostoba komcsi tökfejeddel nem tűnt fel, de ez az ő pénzük, amit egy szolgáltatásból legálisan szereztek, fizették utána az alkalmazottakat, leadózták, stb stb.
Oda viszik, ahova akarják.
A világ legundorítóbb dolga, ahogy te, meg a tetves komcsi kúrmányod mások zsebében kotorásztok.
Vitya meg Szíjjártó titkos számláiból akarjon a kúrmány egy "kicsit lecsípni, és az ország érdekében itthon tartani".
A balos liberálisozás meg csak a szokásos csúcs egy ostoba tökfej posztjában.
Segítek, posztoló: akik a múlt héten kint voltak, egy jóval szélesebb tömeg annál, minthogy ráhúzható legyen ez az ostoba balosozós duma.
Ha mindenki balosliberális lenne, akinek tele a töke a maffiáddal, a parlamentbe nem kerülnétek be, még a magatokra írt választási törvényekkel se.
Sok ilyen klassz posztot, bérelt helyed lesz velük Vitya seggében.
Scagnetti 2014.11.03. 21:15:15
Ellenben a múlt heti tüntetésen rengeteg fiatal vett részt, sőt egykori fideszesek is. És bár a szervezők nem fordítottak elegendő figyelmet erre, de sokan már nem csak az internetadó miatt voltak ott, hanem mert tele a tökük a kormány hülyeségeivel.
Hurka Kolbász 2014.11.15. 10:46:46
Persze, persze... Te el is hiszed ezt a fideszes kommunista propagandát, vagy a közgépes munkáltatód kötelez erre?
Hurka Kolbász 2014.11.15. 10:48:24
"pl. a bankok és a szektoradókat fizető vállalkozások"
.
MUHAHA!!! :DDDD A bankok pont arról híresek hogy saját zsebből jótékonykodnak... Én meg azért kapok 10% helyett 0% kamatot a pénzemre, mert nem abból fizették a te devizahiteledet...
Ppix 2014.11.24. 12:43:26
"az a pénz jobb helyen van a németeknél mint itthon, még a kormány azt is ellopta volna."
hát igen. Amikor százmilliárdokért stadionokat építenek, amikbe átlag 1500 ember jár ki, akkor az a 20%-os lopás mellett még nettó hazaárulás is, az oktatás elsorvasztása révén az ország jövőjének lerombolása.
ÉS akkor annyi eszed van, hogy internetadó ellen tüntetők miatt hisztizel.
Téged sem az eszed miatt tenyésztettek...