2014.09.07. 19:46
A hetedikes irodalom tankönyv botránya
Új tanév, új balliberális hőzöngés. Most épp abba voltak képesek belekötni, hogy a hetedikes irodalom tankönyvben az alábbi szöveg található:
Szóval az egyik éles szemű demokrata kiszúrta a szöveget a könyvben és elkezdett bégetni. A nyáj meg utána. Senkit nem zavart, hogy ez már egy 2006-ban, a Gyurcsány-diktatúra idején megírt könyv, amit 2007-ben ki is adtak. Ááá, ez mit sem ér, ez már nem jut el senkinek a tudatáig.
Azt kérni meg, hogy esetleg mélyedjenek el a szöveg értelmezésében már kérni sem lehet, mert esetleg rájönnének, hogy felesleges a nagy szájtépés. Tóta W-n nem lepődök meg, hogy képtelen egy tőmondatnál többet felfogni, de, hogy a kommentelők többsége is ilyen, és senki nem tud két lépést hátralépni és higgadtan elemezni a szöveg mondanivalóját.
Mert a szövegben sok igazság van: a Nyugattól a sok érték helyett csak a felszínes márkaimádatot vagyunk képesek átvenni, sőt az emberi kapcsolatok fölé helyezzük azokat. Pedig sok minden mást kellene onnan átvennünk: a munkamorált, egymás tiszteletét, a tanulás megbecsülését, a vállalkozó szellemet, a kreativitást, saját nemzetünk tiszteletét. Mert ezek terméke a Coca-cola, a Nike és sok más felsorolt márka. De mi csak a felszínt látjuk, nem a mögöttük lévő életfelfogást és a sok évtizedes munkát. Mi munka nélkül akarunk Nike-színvonalú életet. Csak a jelet akarjuk magunkon látni, aki pedig nem viseli a pólóján és a cipőjén azt már nem vesszük emberszámba. Ezt mondja nekem a szöveg.
A második rész az ember bezárkózását és elidegenedést veszi górcső alá. Tanulmányok sokasága szól arról, hogy a modern technika főleg a számítógépes technika miatt mennyire be tudnak zárkózni az emberek, és ehhez még hozzájárul, ha a munka miatt sem mozdulunk ki (pénteken hasonló témában szólt egy Freund Tamás-interjú a Kossuth rádióban).
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
___________________________ (törölt) 2014.09.08. 10:24:43
Nos. Én ezt úgy 20 éve, 1994 körül vettem észre, hogy hirtelen "kötelező" lett ReplayDieselEnergie cuccban - egy kabát egy minimálbér árába került - járni diszkóba.
Ugyanakkor ezt nem hirdették, nem reklámozták, nem a marketingesek csinálták, és amennyire utazásaimból meg aztán később az internetből ki tudtam venni, Münchenben vagy Koppenhágában nem is volt annyira divat ez a fajta agresszív rongyrázás.
Később mesélték nekem pl. amerikai turisták, hogy ez a nagyon agresszíven mutatni, hogy telik márkás cuccra, ez tipikusan posztszovjet jelenség pl. Észtországban is ezt látták, de nyugaton nem annyira jellemző, vagy csak a nagyon szegények, slumok, gettók lakói köreiben.
Úgyhogy az a véleményem, hogy ez nem annyira "nyugati" (csak eszközeiben az), hanem inkább a nyolcvanas évek aranfuksszal gizdáskodó korszakánal folytatása.
Az mondjuk igaz, hogy amikor a márkamánia használtai tárgyakra vonatkozik ld. Apple-hívek, akkor tényleg nyugati divat, mert az nem annyira az aggresszív felvágásra jellemző. A nem ruhák, hanem használati tárgyak márkafüggése viszont tényleg nagyon amerikaias dolog, az tényleg nagyon jellemző rájuk, hogy csak az "rendes" porszívó, ami Hoover vagy Dyson stb. stb.
stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2014.09.08. 15:14:36
A különbség a régebbi rendszer és a mostani között az, hogy akkor a tankönyvek beszerzése piaci alapon működött, így a "reklamáció" úgy nyilvánult meg, hogy a tanár nem rendelt abból a könyvből. Onnantól kezdve, hogy a tankönyveket központilag osztják, ez a lehetőség nincs, és a központosítók vállán a felelősség.
mement 2014.09.09. 09:08:44
Ez kell neked buta paraszt, zsirban tocsogo kolbasz, porkoltszaftos polo es trabant, igy jol erezned magad.