Népnevelés multi módra - Facebook, Mozilla, IBM és a Google

A multi cégek valahogy kényszeresen úgy érzik, hogy meg kell nevelniük a dolgozóikat, illetve a felhasználókat, vagy úgy nagy általánosságban az egész világot. Konkrétan magasról tojnak arra, hogy ki milyen világnézetű, ők hirdetik az igét, aki nem ért velük egyet annak maximum a kussoláshoz van joga. Ez mondjuk nem újdonság, így működik a modern liberalizmus, látjuk ezt az élet minden területén.

Itt van a legújabb "botrány" a multicégek politikai/világnézeti hatalomtechnikai módszereiről, ami kb annyira lett botrány, hogy kénytelen vagyok idézőjelbe tenni. A google-ban rákeresve a kifejezésre, a nagyobb magyar portálok közül egyedül a Magyari Idők hozta le a hírt, illetve a 444.hu, de ez utóbbi is csak a Facebook hivatalos tiltakozását szopta be természetesen. De lássuk milyen botrányok történtek az utóbbi időkben.

Külföld:

Facebook
Hírválogatás ballib módra
A Gizmodo weboldalon múlt héten nyilatkozott néhány volt Facebook alkalmazott, hogy a hírfolyamokba bekerülő hírek nem csak a lájkolások, vagy tetszési indexek alapján lesznek láthatóak, hanem külön munkatársakat alkalmaznak arra, hogy kézi úton, híroldalakról előre vegyenek illetve beemeljenek előzőleg nem látható híreket. Természetesen szigorúan semlegesen alapon. Itt nevetni kell. A munkatársak jelzése alapján kizárólag a balliberális újságok cikkei kerülnek ide (BBC, CNN, Reuters, USA Today, The Washington Post stb), konzervatív oldalról csak olyan híreket vesznek át, amiket ballibék is lehoztak. Ezen nem kell csodálkozni, hiszen a magyar oldalakon ugyanez látszik. Annak idején az iwiw, de jelenleg is a magyar Microsoft oldal, vagy nagy hírgyűjtő portálok (hirkereso, hirgyujto.hu) kizárólag ballibéktől szemezgetnek (atv.hu, rtlklub.hu, hvg, portfolio, nol.hu, 444, index, origo, hir24 stb). Magyar Nemzet, Magyar Hírlap, EchoTV, HírTV, Magyar Idők, Demokrata még a láthatáron sincsenek.
facebook-marketing.jpg

Firefox
A meleglobbi hat nap alatt tönkretette
2014-ben Brendan Eich, a Firefox-ot készítő Mozilla igazgatója kénytelen volt lemondani, egy hangos kisebbség nyomására, mert 2008-ban ezer dollárt adományozott egy kampányra, mely egy olyan törvényjavaslatot támogatott, amelyik megtiltotta az azonos neműek házasságát Kalifornia államban ( California Proposition 8). Természetesen sietősen nyilatkozott a vezetőség, hogy senki nem gyakorolt rá nyomást, ő megtört bűnösként látta be gyarlóságát, és így próbált valamennyit jóvá tenni bűnéből. (megint csak: haha)


brendan-eich.jpg

Google, Twitter, Ebay
Újabb meleglobbi történet
Ez a három cég most azért került egy kalap alá, mert a tavalyi írországi népszavazás során, amikor is a melegházasságról döntöttek, nyíltan megzsarolták az országot, hogy az esetleges nem megfelelő eredménynek negatív gazdasági következményei lesznek. Értsd: az emberöltő alatt az egyik legszegényebb európai országot a leggazdagabbak közé emelő multik kivonulnak az öreg kontinens-beli főhadiszállásukról. A google nemcsak az országot, hanem a dolgozóit is keményen meggyúrta a korrekt szavazatokért. Az már nem zavart senkit, hogy USA-beli vállalatoktól több mint 7 millió dollár áramlott az igen szavazatok kampányába, annak ellenére, hogy ezt helyi törvény tiltja. Ja, és érdekes módon a hírről kizárólag a Heti Válasz és Magyar Hírlap számolt be.

google-ireland.jpg

És akkor lássuk a "hazai" versenyzőket.

Telekom
Együtt éneklés Ákossal - vagy mégsem
Nagy vihart keltett Ákos azzal, hogy képes volt elmondani a magánvéleményét a nők szerepéről. A kis naív nem számolt azzal, hogy ilyent nem illik tenni egy liberális világban. Liberáliséknál csak a dogmákat szabad fújni. Tanuld meg azokat, és ismételgesd mint a papagáj, akkor nincs gond és dől a lé. De Ákos rövid ideig tartó amnéziától szenvedve kiszólt a sorból. Ha pedig nem a 444.hu világnézetét szajkózod, akkor náci vagy és nőgyűlölő. Telekomék, mint fő szponzor le is csapott mint gyöngytyúk a takonyra, és már meg is vonta a zsebpénzt. Később ugyan elrendeződött a dolog, de a lényeget láttuk, hogy működik a ballib világ: pénzmegvonás+lejáratókampány. Nem kell itt senkit öldösni, az már avítt módszer. Nekik megvannak a finomabb módszereik, hogy csinálják ki a nekik nem tetszőket.

IBM
A meleglobbi hazai élbajnoka
Az IBM Magyarországnál évek óta megy egy program (eredetileg EAGLE-nek nevezték) aminek első számú célja a meleglobbi előtérbe tolása a cégnél, és a homoszexuális életforma dicsőítése. Első kézből tudom: a hagyományos családokra messze nem fordítanak ekkora gondot. A cégnél van un. Egyenlőségi és LMBT üzletfejlesztés részleg, külön embereket alkalmaznak azért, hogy "felvilágosítsák" a dolgozókat. Rendszeresen szerveznek meleg-napokat, ahol az egyik fő program a Túl a barátságon című film vetítése. Természetesen a melegfelvonuláson is mindig elől menetel a cég. Ezt a kampányt még a korábbi vezérigazgató Paál Péter honosította meg a vállalatnál, aki nyíltan, egy körlevélben fenyegette meg a dolgozókat, hogy vagy támogatják ezt a témát, vagy akinek ez nem tetszik azzal személyesen beszélget el. Remélem az új munkahelyén, az Unisys-nél hasonlóan finom módszerekkel motiválja dolgozóit.

ibm-dc-sfv.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://jobbkonyok.blog.hu/api/trackback/id/tr918728430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása